Przedszkole Nr 294 istnieje od 1974r. Budynek znajduje się w środku osiedla,
z dala od ruchu ulicznego, jest przestronny i mieści pięć sal zabaw, salę gimnastyczną oraz pracownię logopedyczno - psychologiczną. Organem prowadzącym przedszkola jest Urząd Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, nadzór pedagogiczny sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.
Nasze przedszkole oferuje
zajęcia dodatkowe zgodnie z życzeniem i oczekiwaniami rodziców. Zajęcia prowadzone są przez
wykwalifikowanych instruktorów.
Angielski
- nauka języka poprzez takie formy zabawowe jak śpiew, wierszyki rymowanki, scenki sytuacyjne, opowiadania i bajki
- poznawanie podstawowych słówek i najczęściej używanych zwrotów
- nabywanie odwagi w mówieniu w języku angielskim
Rytmika
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie słuchu melodycznego
- doskonalenie wrażliwości na barwę dźwięków
- nauka piosenek
- nauka prostych układów tanecznych
Przedszkole zapewnia każdemu uczęszczającemu do niego dziecku, warunki rozwoju odpowiednie dla
indywidualnych potrzeb i możliwości wychowanków.
Głównym zadaniem naszego przedszkola jest organizowanie procesu wychowawczo-dydaktycznego mającego na celu:
- tworzenie u dzieci pozytywnego obrazu samego siebie
- kształtowanie przyjaznego stosunku do ludzi i najbliższego otoczenia
- rozwijanie aktywności poznawczej
- ujednolicenie oddziaływań wychowawczych rodziców i nauczycieli
Oczekujemy w efekcie naszej pracy rozbudzenia u dzieci poczucia własnej wartości, wrażliwości na potrzeby innych oraz wytrwałości w osiąganiu dobrych wyników w nauce.
Dzieci wzrastają w przyjaznej atmosferze, czują się bezpieczne i szczęśliwe, wykazują ciekawość otaczającym światem, w rozwoju osobistym osiągają sukcesy. Nasi wychowankowie są dobrze
przygotowani do podjęcia nauki w szkole, osiągają pozytywne wyniki w nauce, są pełni własnych umiejętności, aktywni w podejmowaniu działań, wrażliwi na innych i pomagają sobie wzajemnie.
Planując i organizując pracę z dziećmi uwzględniamy obowiązujące podstawy programowe, pedagogiczne koncepcje wychowania, nauczania, propozycje programowe, własne opracowania. Swoją działalność realizujemy w bezpośredniej pracy z dziećmi, przy
współudziale rodziców i specjalistów.
Przywiązujemy wagę do aktywnego i twórczego rozwoju pracowników. Nauczyciele na drodze rozwoju zawodowego dążą do pogłębiania wiedzy, doskonalenia warsztatu pracy, potrafią w sposób twórczy realizować zadania wychowawczo-dydaktyczne oraz dzielić się własnymi osiągnięciami z innymi.
Dobra atmosfera pracy tworzona przez wszystkich pracowników oraz ich zaangażowanie w wykonywane obowiązki bezpośrednio wpływa na samopoczucie i rozwój wychowanków.
Tworzymy własne tradycje i szczycimy się posiadaniem logo przedszkola oraz hymnu.
Naszą dewizą jest świadome i celowe wychowanie i nauczanie.
Nasze mocne strony
- dbamy o bezpieczny i atrakcyjny pobyt dzieci w przedszkolu
- organizujemy spotkania adaptacyjne dla przyszłych przedszkolaków
- oferujemy pomoc specjalistyczną - logopeda, psycholog
- w dobrej atmosferze współpracujemy z rodzicami i środowiskiem lokalnym
- kształtujemy w dzieciach przyjazne nastawienie do środowiska społeczno - przyrodniczego
- uczestniczymy w różnorodnych akcjach charytatywnych
- wspomagamy rodziców w wychowywaniu ich dzieci (zebrania szkoleniowe, warsztaty, zajęcia otwarte, spotkania z logopedą i psychologiem)
- dbamy o bliskie kontakty dzieci ze sztuką poprzez udział w teatrzykach, koncertach muzycznych, wyjściach do muzeum (dzieci najstarsze chodzą systematycznie na zajęcia do pracowni plastycznej)
- organizujemy zajęcia dodatkowe dostosowane do zainteresowań i możliwości dzieci
- zabieramy dzieci na wycieczki autokarowe, wyjścia do teatru, imprezy plenerowe
- uczestniczymy z sukcesami w konkursach zewnętrznych zgodnie z zainteresowaniami dzieci (w przeglądach muzycznych, konkursach plastycznych)
- współpracujemy ze Szkołą Podstawową Nr 190, 5-latki chodzą na zajęcia informatyczne do szkolnej pracowni
DZIECI BAWIĄC SIĘ UCZĄ - UCZĄC SIĘ BAWIĄ